Rubriky: Firefox

Výsledky experimentu s odděleným procesem pro GPU


V nočních verzích Mozilla testuje první části projektu Quantum, který se obecně soustředí na portování hotových věcí z experimentálního vykreslovacího jádra Servo. To zahrnuje jednak maximální využití paralelismu, druhak potenciálu využití výkonu grafické karty. Antony Hughes na svém blogu publikoval čísla z experimentu s tzv. GPU offloading, tedy přesunem veškěré práce s GPU do samostatného procesu. Mozilla si od toho slibuje zvýšení stability Firefoxu a omezení počtu pádu prohlížeče kvůli chybám s nestabilními ovladači grafických karet, se kterými pak komunikuje jenom jeden k tomu přímo určený proces.

V nočních verzích experiment běžel bez nějakého většího humbuku několik týdnů pro uživatele na Windows s vybranými grafickými kartami. Na první pokus jsou čísla poměrně působivá – Firefox s GPU procesem padal o 5% méně kvůli vlastním chybám (skoro o polovinu se snížil počet pádů kvůli ovladačům GPU). Bohužel si s novým procesem zatím nerozuměly zásuvné moduly (Flash), které zase způsobovaly o 5% pádů více než obvykle. Suma sumárum to napoprvé nebylo vůbec špatné a Mozilla připravuje další iteraci pro test s větším počtem uživatelů a zřejmě i lepší podporou platforem.