Rubriky: Doplňky Firefox

Firefox se připravuje na doporučování obsahu

Od prvních návrhů Activity Streamu, které se popravdě docela lišily od stávající podoby nového panelu, který z něj vznikl, si Mozilla zahrávala s myšlenkou nabízet relevantní obsah podle právě navštívené stránky. Teď ukázala návrh, jak by to mohlo vypadat.

Základem návrhu je jeho zobrazení doporučeného obsahu v pravé části adresního řádku. Modelovým příkladem je nabídka doplňku relevantního pro často navštěvované stránky. V e-shopu vám Firefox může nabídnout doplněk pro srovnávání cen a na Facebooku třeba zase pro izolaci cookies sociálních sítí.

Pokud by chtěl Firefox zobrazit relevantních návrhů více, nebo chtěl doporučovat i obsah z jiných stránek, v další fázi by mohl využít i postranního panelu, kam se návrhů vejde podstatně více.

Zatím jde hlavně o návrh a první implementace se dostává teprve do Nightly. Během ní se ale mohou větší i menší detaily pořád měnit.

3 komentářů k článku “Firefox se připravuje na doporučování obsahu”

  1. Charla napsal(a)

    Osobně mi toto přijde jako další zbytečná funkce, která do základu prohlížeče nepatří a měla by být volitelná. Ideálně jako doplněk. Jsou užitečnější věci, které by FX měl umět. Třeba umožnit doplňkům používat třeba čtečku otisků prstů. Tuším, že aktuálně stále nejde „hlavní heslo“ nahradit otiskem.
    Každopádně doufám, že to půjde vypnout.

  2. LaaLaa napsal(a)

    Tak já mám ublock abych zabrzdil podobné sítě jako taboola nebo mirs.com a ona mě mozilla bude dělat to samé. Pak už by nebyl velký rozdíl třeba mezi Operou,Vivaldi nebo trřeba Brave, které mají reklamní systémy integrované.

    1. teadered napsal(a)

      tak firefox je toho plný – pocket, reklamy na nových tabech, podstrkování vyhledávačů podle toho kolik zaplatí za produkt – své uživatele.
      je to škoda, býval to výborný program, ale teď v tom plavou PR exkrementy.
      firefox už není jiný než některé z těch jmenovaných, a býval.. možná potřebujeme jiný model vývoje.