Mozilla po představení Firefoxu Quantum mění brand samotného Firefoxu. Na svém blogu zveřejnila dva možné nové brandy, v tuto chvíli pouze zjišťuje, zda se uživatele stotožní alespoň s jednou z variant.
Mozilla změnu odůvodňuje stále se vyvíjejícím světem, který požaduje stále nové a velké změny. Poslední, menší úpravu loga Firefoxu provedla před dvěma lety, tentokrát se však chystá změnit celý brand Firefoxu.
Mozilla nový brand vytváří v rámci Open Design standartu, který už dlouho zastává, ten také nedávno použila u loga samostatné společnosti.
Mozilla se snaží lehce odpoutat od lišky zatočené v zeměkouli, která je dlouhá léta přímo v logu Firefoxu, ale určitě se jí nechce kompletně zbavit. Obě varianty stále obsahují lišku v logu.
První vlna názorů od komunity však říká, že logo Firefoxu z první varianty připomíná logo GitLabu, proto je v tuto chvíli oblíbenější druhá varianta. Mozilla se komunity ptá, co si představí pod pojmem „Firefox“. Většině z nich se vybaví liška, který symbolizuje prohlížeč, který Mozilla vyvíjí. Rebranding by měl zlepšit prezentování prohlížeče v marketingových kampaních.
Změna se ale nedotkne pouze Firefoxu, jelikož Mozilla v tuto chvíli má i mnoho dalších projektů. Důvodem změny také může být příprava brandu pro kompletně nové projekty, které Mozilla připravuje.
Mozilla si samozřejmě připravila i náhledy, jak by mohl nový brand vypadat v praxi. Rebranding by ráda Mozilla provedla během několika měsíců, ale mnozí z vás určitě ví, že změna brandu není lehký proces, obvlášť u takto velké společnosti.
Aktuální návrhy určitě nejsou finální podoby nového brandu. Minule při výběru loga samotné firmy Mozilla zvolila úplně odlišnou variantu, než tu, kterou představila jako první. Do komentářů nám napište, zda by jste uvítali změnu nebo je aktuální brand pro vás vyhovující.
Charla napsal(a)
Shar napsal(a)
Já,ty,oni napsal(a)
Mluvící toustovač napsal(a)
Ladislav Strnad napsal(a)
lukaš napsal(a)
Ludek napsal(a)