Přestěhovali jsme podporu na server Podpora Mozilly


Od října 2009 provozujeme fórum Mozilla.cz, kterým jsme navázali na ukončené CZilla fórum. Na obou se v součtu můžete už přes 13 let ptát na řešení problémů s produkty Mozilly (Firefox, Thunderbird a další) a kdokoliv vám může odpovědět a pomoci. Sama Mozilla má za stejným účelem svůj oficiální server support.mozilla.org – možná jste o něm už slyšeli pod názvem Podpora Mozilly nebo SUMO, protože na něm dlouhodobě najdete přeložené články nápovědy. A protože nabízí mít všechno hezky pohromadě, rozhodli jsme se jej využívat i pro české fórum podpory.

Počínaje tímto víkendem tak najdete podporu pro Firefox a Thunderbird i fórum pro dotazy na adrese support.mozilla.org. Věříme, že bude tato změna prospěšná a usnadní všem hledání řešení jejich problémů.

gi-hero-butler

Kde najdu podporu pro Firefox?
Nové fórum podpory najdete na stejném místě, kde byly doposud články nápovědy, tedy na serveru Podpora Mozilly.

Super! Můžu nějak pomoci?
Vždycky můžete a budeme jenom rádi. 🙂 Přečtěte si naši stránku Zapojte se a nebo nám napište.

Na serveru Podpora Mozilly nemůžu najít některé sekce ze starého fóra. Kde mám hledat?
Bohužel na novém fóru není prostor pro podporu balíku SeaMonkey ani diskuse ohledně projektu Mozilla.cz nebo české lokalizace. Pro ně jsme našli nové místo na Mozilla Discourse.

Co s fórem Mozilla.cz uděláte?
Na fóru Mozilla.cz je ještě plno informací a rad, které mohou být užitečné. Necháme jej dál fungovat pro čtení odpovědí a vyhledávání, ale nepůjde už do něj psát nové dotazy. Až i tyto informace zestárnou, pak uvidíme.

9 komentářů k článku “Přestěhovali jsme podporu na server Podpora Mozilly”

  1. :P napsal(a)

    RIP forum. Nešlo by na tom novém dotykovém zmetku dát aspoň víc na oči klasické dotazy uživatelů? Teď je to tam docela zapadlé.

    1. Michal Stanke napsal(a)

      Podle mne není nové fórum ani dotykové ani zmetek.

      Každopádně dotazy najdete na adrese https://support.mozilla.org/cs/questions/all?show=all (pro přihlášené přispěvatele je odkaz v menu Nástroje pro přispěvatele > Fórum podpory). Budete-li sám nějaký problém mít, průvodce položením otázky nabízí řešení z článků nápovědy i dřívějších dotazů.

  2. Ludek napsal(a)

    To nové fórum je absolutně nepřehledné a neintuitivní.

    Když chci něco k SeaMonkey, tak nemám šanci, protože takové české (pod)fórum nebylo ani zavedeno. A to prý nové fórum „nabízí mít všechno hezky pohromadě“, akorát s dovětkem: „Bohužel na novém fóru není prostor pro podporu balíku SeaMonkey ani diskuse ohledně projektu Mozilla.cz nebo české lokalizace.“

    Věta: „Věříme, že bude tato změna prospěšná a usnadní všem hledání řešení jejich problémů“ patří mezi zbožná („věříme“) přání, protože hledání řešení problémů rozhodně neusnadňuje. Když je někdo jen prostým uživatelem nějakého programu a není na fórů dennodenně, ale jen jednou za pár měsíců, tak nové fórum usnadňuje hledání řešení a položení dotazu?

    V čem je to nové fórum lepší? Nebo pro koho je to lepší?

    1. Michal Stanke napsal(a)

      Ano, SeaMonkey tam není. Myslel jsem tím nápovědu a podporu. Odpovědi pro SeaMonkey na fóru fungovali většinou „takhle je to ve Firefoxu“.

      Když je někdo prostým uživatelem, tak nahoře klepne na „Položit otázku“, kde mu průvodce může najít řešení z nápovědy ještě dříve, než se zeptá.

      A pravda je, že je lepší i pro mne, protože na foru Mozilla.cz jsem od loňského léta řešil problémů, až to není hezké. Na fungování nového fóra jsem se snažil od přispěvatelů získat zpětnou vazbu už od loňského roku a žádné negativní ohlasy jsem nedostal.

  3. Ludek napsal(a)

    Takže mám případné dotazy k SM psát do fóra podpory k Firefoxu (a mít naději, že mi někdo odpoví s výtkou, že todlencto je přece pro FF), nebo je mám psát na to fórum na Mozilla Discourse, které je úplně někde jinde a tím pádem tam už nikdo nebude koukat, takže se odpovědi nikdy nedočkám?

    1. Michal Stanke napsal(a)

      To nechám na vás. Ale minimálně já Discourse sleduji.

  4. Shar napsal(a)

    Hmm, to nové fórum je takové, no nezvyklé…
    Těžko říci, jak se bude chovat typický uživatel, pro kterého je fórum určeno. Zřejmě je to uživatel, který nic nechce studovat a chce co nejdříve a s nejmenším úsilím svůj problém vyřešit – jinak by studoval stránky podpory. A takový uživatel hledá na Googlu, či na Seznamu – je to nové fórum dohledatelné na těchto vyhledávačích?

    Spíš mám pocit, že akorát přestanou chodit – naznačuje to i počet dotazů za poslední dny. Nechce se mi totiž moc věřit, že by to svoje řešení našli ještě dřív, než stihli položit dotaz.

    No nic, každopádně je tomu třeba dát čas, ale nejhorší varianta může být ta, že se fórum (je to vůbec ještě fórum?) umrtví… Přestanou se pokládat dotazy – přestanou chodit aktivní uživatelé – poljos a další… Kdysi jsem odpovídal i já a jak jsem byl rád, že jsem se nemusel registrovat :-).

  5. Radek napsal(a)

    Zkoušel jsem najít řešení problému, o kterém jsem věděl, že už bylo řešeno na podpoře a v novém prostředí to nemůžu najít, je úplně nepřehledné, musí se neustále rolovat, ale toto není problém jen Mozilly, ale snad všech podpor, skoro vždy dvě tři odpovědi na stránce a pak se prohrabávat dále a dále.
    Takže za mě nová verze je nepoužitelná.

    1. Michal Stanke napsal(a)

      Pokud jste hledal něco ze starého fóra, to je pořád na stejné adrese a data z něj jsme nepřenesli.

      Pokud tazatel/moderátor označí nějakou odpověď jako řešení, objeví se hned po otázkou.