Twitter je dnes populární sociální síť a platforma pro mikroblogy. Nepřekvapí tedy, že na ní naleznete řadu vývojářů od Mozilly, kterým jsou často adresovány příspěvky s reporty chyb ve Firefoxu. Paul Rouget (@paulrouget), který v Mozille pracuje jako evangelista a vývojář, je jedním z nejčastějších adresátů. Vzhledem k jeho časté publikační činnosti to ani nepřekvapí.
A právě ten se nyní o podobných reportech rozepsal. Aktuálně jeho příspěvky odebírá přibližně 6000 uživatelů a jak uvádí, je za reakce rád. Obsahují totiž řadu užitečných informací. Na druhou stranu zmiňuje, že je často velmi těžké pochopit, co se snaží uživatel říci. Jinak řečeno, neumí se jasně a srozumitelně vyjádřit.
Pokud se rozhodnete Paulu Rougetovi přes Twitter poslat hlášení o chybě ve Firefoxu (v angličtině), přečtěte si následující tipy a rady, které Paul dává:
- Řekněte konkrétně, co je špatně. Není moc užitečné poslat odkaz na stránku, kde má být něco špatně a nutit tak příjemce zprávy tipovat, co asi chtěl autor zprávy říci.
- Izolujte konkrétní kód, který chybu způsobuje. Webové stránky mají běžné kód na několik set či tisíce řádek. Použijte například jsfiddle.net a najděte konkrétní zdroj příčiny.
- Odlišné chování v jiném prohlížeči (např. Chrome) neznamená, že je to ve Firefoxu špatně. Všechny prohlížeče obsahují chyby. Jiný prohlížeč může také implementovat starší verzi konkrétní specifikace či může být chyba přímo v testu, který odkazujete.
- Neptejte se, zda je chyba opravena. Jednoduše si to vyzkoušejte. Netřeba se vývojáře ptát, zda vámi obecně popsaná chyba je opravena. Jednoduše si to vyzkoušejte.
Na konec Paul zmiňuje, že nejlepší je chybu rovnou nahlásit Mozille. Twitter je sice pěkná platforma, ale jsou věci, které při omezeném počtu znaků obtížně vyjádříte.